Kategoriarkiv: glæde

Jeg fik en aften alene hjemme i går og det gav mig en dejlige ro.
Jeg bliver gang på gang overrasket over hvor meget tid og ro jeg skal have alene, for at fungere optimalt..
Nu er her forsat stille herhjemme og jeg har ingen planer. 
Så er kunsten at lade være med at tænke. 
Der kunne jo overvejes om jeg skulle rentegne designs til Knitting Bee kataloget, eller om jeg skulle hoppe i sofaen med den dejlige roman jeg har lånt af Kristina (- og om jeg nu kan koncentre mig om at læse engelsk..)
Så må jeg tage mine “skyklapper” på og holde fokus på det der er lige foran mig. 
Smage rigtigt på kaffen, nyde duften af brødet i oven. 
Og huske det der gør mig glad; at tage et karbad med sterinlys på kanten, god musik i rummet, bogen oven vandet og bag efter tage en kjole på,der svinger når jeg går. 
Og så bagefter bliver det til kreativ nussen i mit rum, mit nye Skønvirke.
Sådan har jeg en meget simpel liste – en mental førstehjælpskasse over ting der kan gør mig glad. 
Hvad med dig? Har du en sådan en liste eller en mental førstehjælpskasse? 
Så håber jeg du vil dele den med mig og med de andre læsere; Det kan være at din liste kan blive reflekser i andres mørke 

Paying it forward ♥

Mit filter er lidt tyndt i de her dage, sådan er det tit når jeg har haft for mange mennesker omkring mig og for få alenetimer. Så ender jeg med at sanse alt for meget omkring mig og det slider på mig. 
Men i går havde jeg dejlige timer alene med mig selv.
Jeg fik tegnet et nyt tæppedesign, som jeg har kaldt Fireworks/Minna, ja ind i mellem toner en person frem mens jeg tegner…
Mens jeg arbejdede hørte jeg Hay House Radio og der talte de om “paying it forward”, jeg faldt over bloggen om at arbejde med The Big Idea, som også skrev om Martha Steward og om at dele sin viden. Hun slutter sit blogindlæg med at skrive. “I like sharing what I do with others. Martha says to share and teach freely because it does a lot of good.”
Og så.. mens jeg sidder der tikker der to mails ind. En fra Jette der er journalist og vil hjælpe med at formidle kontakt til et ugeblad. Tak, Jette, det betyder rigtig meget for mig. 
Og en fra Katrine fra ikkeheltperfekt.blogspot.com/. Jeg kender hende ikke, men jeg har kommentereret på hendes blogindlæg om videndeling i oktober. Og tænk: hun spurgte om hun måtte give mig en kop kaffe og høre lidt om mit arbejde og min uddannelse mm!
Jeg blev helt vildt glad over at nå helt derud på den anden side af det store internet og selvfølgelig vil jeg dele!
I dag gik turen til Kristina og til de højt-til-loftet-drømme, og hver gang jeg har talt med Kristina er der brikker der falder på plads og gardiner i min kreativitet der glider til side og viser nye sager. 
Tænk engang, hvor rigt er det lige?!
Og så en tak til tålmodige Isa, som vandt min første give away. Vi aftalte at den kunne hentes her i Kbh, men da den stadig stod her i efteråret, aftalte vi at jeg ville skippe den afsted. Det kom den så her efter nytår, ikke særlig flot af mig. Men se så lige hvad Isa sendte til mig:
Et dejligt brev, en elastik med en fin filtet blomst og en hue, som passer rigtig godt.
Så selvom mit filter er lidt tyndt i de her dage, så er livet nu godt  

Når jeg bliver stor..

Jeg er den heldige mor til 2 drenge på 16 og 10 år og jeg kender et hav af drenge. 
Min søster har en dreng på 6 år og en pige på knap 3 år. Drengene er dejlige, men nøj hvor jeg elsker at min niece bringer mig med tilbage til et pigeunivers.

Jeg husker fra jeg var lille hvordan jeg traskede rundt i hælene på min mor og kopiere hende. Hun passede min baby-søster og jeg passede min dukke. Mit største ønske her i livet var at blive “MOR”.  
Nu render denne lille pige rundt med sine dukker på armen og siger “Når mig bliver stor skal jeg være en mor”. “Jeg glæder mig til mig skal være en mor”. “Når mig bliver en mor skal mig hedde Bodil” (det hedder min søster jo) og så:
“Når mig bliver en mor skal mig strikke!” 
Jeg håber det bliver mig der får lov at lære hende det 

Godt nytår

Jeg er vågnede rigtig glad i morges; 2012 bliver et godt år! 
Jeg fejrede nytåret med børn og venner og da vi trillede hjem var jeg glad og let om hjertet.
Jeg er ved at få mit nye arbejdsværelse i kælderen til at fungere – mit nye Skønvirke og jeg glæder mig helt vildt til det kommende år og alle de ideer jeg skal realisere.
Jeg håber at I vil hænge på og komme med jeres input hen ad vejen.
Hvad skal jeres nye år indeholde?

Taknemmelighed og glæde

Jeg bliver 40 år om et par dage og jeg føler, at jeg er et fantastisk sted i midt i liv!
I årevis har jeg fået et dyk omkring min fødselsdag, hvor jeg er blevet ramt af tungsind uden egentlig grund.
I år er der ikke skyggen af det.
I lørdags holdt jeg en dejlig fest med skønne mennesker
- en fest uden stress og med overskud til at nyde de søde gæster og de dejlige flamencodanserinder.
Jeg føler mig fyldt af al den gode energi I alle havde med til mig.
Føler mig rig og fuld af glæde og kærlighed.
Tak for al det gode i mit liv.