Jeg fik en aften alene hjemme i går og det gav mig en dejlige ro.
♥
Jeg bliver gang på gang overrasket over hvor meget tid og ro jeg skal have alene, for at fungere optimalt..
Nu er her forsat stille herhjemme og jeg har ingen planer.
Så er kunsten at lade være med at tænke.
Der kunne jo overvejes om jeg skulle rentegne designs til Knitting Bee kataloget, eller om jeg skulle hoppe i sofaen med den dejlige roman jeg har lånt af Kristina (- og om jeg nu kan koncentre mig om at læse engelsk..)
Så må jeg tage mine “skyklapper” på og holde fokus på det der er lige foran mig.
Smage rigtigt på kaffen, nyde duften af brødet i oven.
Og huske det der gør mig glad; at tage et karbad med sterinlys på kanten, god musik i rummet, bogen oven vandet og bag efter tage en kjole på,der svinger når jeg går.
Og så bagefter bliver det til kreativ nussen i mit rum, mit nye Skønvirke.
♥
Sådan har jeg en meget simpel liste – en mental førstehjælpskasse over ting der kan gør mig glad.
Hvad med dig? Har du en sådan en liste eller en mental førstehjælpskasse?
Så håber jeg du vil dele den med mig og med de andre læsere; Det kan være at din liste kan blive reflekser i andres mørke
♥



